… על שני ספרים , אהבת הקריאה , עבר והווה וסתם

מאת: אילנה ארז \ ספרנית בספריית שער ציון בבית אריאלה

 

      בלי קשר להיותי ספרנית, אני מהאנשים המכורים לקריאה. כמעט בכול זמן נתון מחכים לי ספר או שניים בשלב כזה או אחר של קריאה.  לצפיה בטלויזה אני לא מכורה .אין לי בבית חיבור לכבלים ואני מסתפקת בצפיה מידי פעם בתוכניות שבערוץ 1 או 2 בלבד. לפעמים אני מנצלת גם את האפשרות לצפות בחלק מהתוכניות והסדרות דרך האינטרנט.

      אחת הסדרות שהתמכרתי אליהן ברמה מסוימת היא "דני הוליווד" מהסיבה שאני חובבת נוסטלגיה בכלל וגם ספרים סרטים וסדרות על מסע במנהרת זמן חביבים עלי.

      הסידרה "דני הוליווד " מספרת על תל אביב של סוף שנות ה60 . על תחילת התהוות מוסד הידוענים , תחילת פריצת הטלויזיה לחיי התרבות . יש בה שחקנים חמודים , מוזיקה , השתדלות , לא תמיד מדויקת , לשחזור התקופה על ידי בגדים ותסרוקות וסגנון דיבור.

      בדיוק אחרי כמה ימים שבהם גלשתי לצפיה בכמה מפרקי הסידרה שמחתי כשנפל לידי ספרו החדש של אהרן מגד " זבובים " הוצאת אחוזת בית  2008

     בספרו זה אהרן מגד חוזר גם הוא לתל אביב של סוף שנות ה60 אחרי מלחמת ששת הימים אבל לא את ידועני העיר של אז הוא מתאר , אלא גיבורו הוא בחור שחי למעשה בשולי החברה , חזי שמכור לקריאת ספרים ולענייני מדע ומחשבה, שמפתח במוחו ובמחשבותיו רעיון לניצול מעוף זבובים לניצול אנרגיה. הסופר אהרן מגד ,שאני כספרנית היה לי העונג לפגוש אותו ואת אשתו הסופרת עידה צורית ,כשבתקופה מסוימת הגיעו לספרית בית אריאלה כדי לאסוף חומרים ליצירותיהם, בשל גילו זכה לחיות בתל אביב בשנים הנדונות כאיש צעיר ,וכנראה בשל כך תאוריו את המקום והתקופה יותר טבעיים ואמינים מאלה שמציעה הסידרה . כמו כן הדמויות בספרו הן אנשים מצד אחד יום יומיים , לא מהמפורסמים ומצד שני,יודעי ספר, מעניינים ומעמיקים יותר מהצעירים השטחיים ויפי המראה שמאכלסים את הסידרה "דני הוליווד".

       כדי לדעת מה קרה לחזי עם הזבובים ועם בני משפחתו ואנשים נוספים בחייו ,תוכלו לגלות כמובן על ידי קריאה בספר "זבובים" של אהרן מגד. למי שלא מכיר את יצירותיו האחרות בסוף הספר יש רשימה של כלל יצירתו וגם מידע על הסופר.

     ואם כבר מדברים על אהבת קריאה של ספרנית ושל דמות בספר הרשו לי לצרף גם מלכה שפגשה ספריה ניידת ונער אוהב קריאה ושקעה לא לשמחתם של הסובבים אותה אך להנאתה שלה להתמכרות לקריאה . המלכה היא מלכת אנגליה אליזבט כפי שהיא מופיעה בסיפרו של אלן בנט "הקוראת המלכותית " בהוצאת ידיעות אחרונות ספרי חמד 2008.

     אני מאוד ניהנתי לקרוא איך פגשה המלכה את הקריאה ומה התרחש בארמון ובממלכה בעיקבות כך , ברומן של אלן בנט "הקוראת המלכותית , הכתוב בהומור בריטי מעודן וציני .

 

להשאיר תגובה

