סיפורה של מתנדבת

                  מאת: פנינה שניא – מתנדבת

       אני גימלאית ומתנדבת מזה ארבע שנים בספריית בית אריאלה. בהתחלה הייתי באה פעם בשבוע ונשארת שעה או שעתיים. עם הזמן מצאתי את עצמי באה שלוש עד ארבע פעמים בשבוע, ונשארת מרצוני יום מלא. מדור "עיבוד טכני" היה המדור הראשון בו עבדתי. מדור זה הינו לב הספרייה. כל הספרים מכל המדורים האחרים מגיעים אליו לצורך תיקון או עטיפה. גם הספרים החדשים מגיעים ממדור רכש אל "עיבוד טכני" לצורך עטיפה וסימון לפני שהם מגיעים למדפים.

      במדור השאלה אני עוסקת בהחזרה ובהשאלת הספרים. כך אני פוגשת אנשים מעניינים שעבורם קריאת ספרים היא שיגרת חיים, והספרייה להם כמו בית שני. אני מזדהה מאד עם אשה מבוגרת שאינה מסתפקת רק ב- 4 ספרים לחודש, ומבקשת ממני מאד להוסיף לה לפחות עוד ספר. אני שמחה תמיד לבשר לקוראים שהספר אשר הזמינו מצפה להם בספרייה, והם אסירי תודה לי על כך.

      במיוחד אני אוהבת את ספריית הילדים. אני נהנית לראות ילדים מתעניינים ומבקשים ספרים. כאשר באים כמה ילדים בני משפחה אחת , והאם עסוקה בטיפול בתינוק, אני אוספת את הגדולים ומציעה לספר להם סיפור. הם נהנים ואני כפליים. יותר מכל אני אוהבת את התלמידים המגיעים לסיורים מודרכים. הם מקבלים משימות ועליהם לחפש ספרים ולענות על שאלות תוך כדי משחק. זה תענוג לראות אותם רצים בין המדורים ואת האור בעיניהם כאשר הצליחו במשימותיהם. אני נהנית יותר ויותר לבוא לספרייה ולראות כל כך הרבה ספרים חדשים וישנים, ולעזור לקוראים לחפש ולמצוא הנאה מקריאת ספרים.

4 תגובות

  1. 😆 😮 😛 😛 :mrgreen:

  2. לעולם לא מאחרת/  לדקה לא מתפרפרת/  ברצון תמיד נשארת/  עם חיוך על המשמרת/  אין עליך, אין מילה אחרת/   כמו פנינה נדירה – את פשוט נהדרת.
    ראויים להערכה כל המתנדבים בספרייה. רובם, עובדי הספרייה שפרשו לגימלאות וממשיכים לתרום מזמנם, ממרצם ומנסיונם המקצועי לטובת הציבור. המתנדב הוותיק ביותר, דוד רובין, עובד בספרייה 15 שנים!
    באתר "התנדבות בישראל" http://www.ivolunteer.org.il/ תמצאו מידע רב על "אנשים טובים באמצע הדרך" הממירים את הלקיחה בנתינה. אז למי תודה? למי ברכה? לעבודה ולמלאכה ו"למתנדבים בעם".

  3. יופי לך וכל הכבוד!  הייתי בספריה וראיתי אותך עובדת, במסירות וביעולות.  לא ידעתי שאת מתנדבת חשבתי שאת חלק מהעובדים. כל הכבוד!!

  4. 😀 😀 😀

כתיבת תגובה

